DWUDNIOWA WYCIECZKA W BESKID ŻYWIECKI

Jesteś tu: » Strona główna » DWUDNIOWA WYCIECZKA W BESKID ŻYWIECKI

Gminny Oddział  Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w Koszycach zorganizował w dniach 19 i 20 września, kolejną dwudniową wycieczkę dla uczniów ze Szkoły Podstawowej w Książnicach Wielkich i Centrum Oświatowego w Koszycach.  Wzięło w niej udział 40 dzieci i 5 opiekunów.  Wśród uczestników bardzo dużą grupę stanowili uczniowie wyróżniający się w nauce, zachowaniu, czytelnictwie lub osiągający sukcesy sportowe w szkole czy powiecie. Celem wycieczki było nie tylko promowanie  uczniów uzdolnionych ale upowszechnianie turystyki i wypoczynku, integracja dzieci w gminie Koszyce, promowanie aktywnego wypoczynku.

Wyjazd został dofinansowany przez Urząd Gminy Koszyce  w ramach oferty, którą przygotował i przedstawił do oceny Gminny Oddział TPD.

Krótką relację z wycieczki złożył jeden z uczestników:

„…Wycieczka rozpoczęła się wyjazdem o godzinie 6.00 rano, spod szkół. Już w południe wraz z przewodnikiem zwiedzaliśmy Zakład Browarniczy w Żywcu. Tam usłyszeliśmy ciekawą historię powstania piwa. Widzieliśmy piwo leżakujące w beczkach. Jednak najlepsze było wejście do wielkiej beczki, która okazała się wehikułem czasu, za pomocą którego przenieśliśmy się do początków powstania zakładu browarniczego. Z browaru przeszliśmy na rynek żywiecki. Mają tam świetne lody. W tym dniu odwiedziliśmy również Zamek Habsburgów. Park wokół zamku jest naprawdę cudny. Szczególnie mini zoo, w którym można karmić podopiecznych. Pierwszy dzień zakończył się niespodzianką, którą przygotowały nam nasze panie opiekunki czyli ogniskiem i dyskoteką.

Czwartek rozpoczął się wizyta w bacówce, gdzie widzieliśmy runa, wełny, kubki z rogów baranich itp. Dla wszystkich kibiców i fanów narciarstwa na pewno wyjątkowe wspomnienia byłyby z muzeum Małysza, gdzie znajdują się jego medale i trofea, ale w tym dniu z powodu awarii prądu był nieczynne. Mogliśmy jednak zrobić sobie zdjęcia z czekoladowym Małyszem- skoczkiem z Wisły. Wyjątkowo będę wspominał  wyjazd wyciągiem narciarskim na górę skoczni. Widoki były wspaniałe, ale gdy spojrzałem w dół, aż ciarki przeszły mi po plecach z jakiej wysokości skaczą skoczkowie. Wycieczka zakończyła się powrotem do domu o godzinie 21-ej. Było super! Już czekam na kolejne wycieczki i przygody.”

Benedykt Bukowiecki

W programie wycieczki  było również zwiedzanie: Zapory w Czernichowie,  Jeziora Żywieckiego, miasta Wisły, Skoczni, Muzeum koronki w Koniakowie, Chaty Kawuloka w Istebnej i ciekawe spotkania z miejscowymi góralami.