SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU W RAMACH PROGRAMU ERASMUS + AKCJA MOBILNOĆ KADRY EDUKACJI SZKOLNEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ W KSIĄŻNICACH WIELKICH

Jesteś tu: » Strona główna » SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU W RAMACH PROGRAMU ERASMUS + AKCJA MOBILNOĆ KADRY EDUKACJI SZKOLNEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ W KSIĄŻNICACH WIELKICH

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU W RAMACH PROGRAMU ERASMUS + AKCJA MOBILNOĆ KADRY EDUKACJI SZKOLNEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ W KSIĄŻNICACH WIELKICH




Grudzień, jako ostatni miesiąc roku obfituje w różnorakie podsumowania i rozliczenia wydarzeń mijającego roku 2018, nadszedł więc czas końcowego podsumowania projektu realizowanego w Szkole Podstawowej w Książnicach Wielkich – ERASMUS +.



W ciągu ostatnich 15 miesięcy grupa 2 nauczycieli ze Szkoły Podstawowej im. Piotra Barylaka w Książnicach Wielkich wzięła udział w kursach językowych oraz metodologii CLIL w Grecji, Irlandii i Manchesterze. Kursy w całości zostały sfinansowane ze środków Komisji Europejskiej w ramach Programu Erasmus+ , Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej.

Zajęcia językowe odbywały się w małych, międzynarodowych grupach i zostały zrealizowane zgodnie z oczekiwaniami uczestników i opublikowanym wcześniej programem. Zrealizowane zagadnienia to m.in.: zapoznanie z innowacyjnymi metodami nauczania, rozwój kompetencji językowych, wstęp do metody CLIL. Nauczyciele mieli również wiele możliwości do nauki języka poprzez nawiązywanie konwersacji z obcojęzycznymi uczestnikami kursu. Znajomości te zaowocowały wieloma przyjaźniami i kontaktem elektronicznym do dziś.

Niezwykle cenne okazały się wycieczki fakultatywne, które umożliwiły poznanie kultury i historii krajów mobilności, jak również nawiązanie międzynarodowych znajomości. Zdobyte doświadczenia i umiejętności będą wykorzystywane w codziennej pracy dydaktycznej oraz w realizacji różnego rodzaju projektów edukacyjnych.